Procvat trgovine između Kine i Evrope – 10 godina saradnje

Kada je Juan Carlos u Malagi, u Španiji, naručio plafonsku lampu proizvedenu u Kini koristeći prekograničnu platformu za e-trgovinu AliExpress, nikada nije zamišljao da će već sljedećeg dana dobiti proizvod.

“Moram priznati, to je bilo brže nego što sam očekivao”, rekao je Carlos iznenađeno.

Plafonsko svjetlo dolazi iz skladišta koje pripada Qxbox Technology Warehousing Ltd. u Madridu, što objašnjava brzu isporuku. Međutim, kao i 100.000 drugih proizvoda u skladištu, već je prešao preko 5.000 milja od Kine. Iskustvo brze kupovine Carlosa i miliona drugih Evropljana poput njega bilo bi nemoguće bez visokoefikasne logistike.

Polazeći od mjesta porijekla u južnoj kineskoj provinciji Guangdong, ovi predmeti su prvo prevezeni kopnom do distributivnog čvorišta u Xi’anu, glavnom gradu sjeverozapadne kineske provincije Shaanxi. Zatim su se zaputili u Španiju teretnim vozovima Chang’an Kina-Evropa.

“Prije 2017. bilo je potrebno više od 40 dana za transport robe brodom. Ali usluge teretnog voza nam pomažu da prepolovimo vrijeme i po nižoj cijeni”, rekao je Mou Jinwen, predsjednik Qxbox-a.

Prije otprilike 2.000 godina, u vrijeme dinastije Han (202. pne-25. nove ere), kineski izaslanik po imenu Zhang Qian započeo je svoju ekspediciju u zapadne regije i otvorio trgovački put koji je kasnije postao Put svile.

Kina je 2013. godine predstavila Inicijativu Pojas i put (BRI). Od tada je pokrenuta usluga teretnog voza Kina-Europa, koja je postao moderni “karavan od čeličnih kamila” koji povezuje 108 kineskih gradova sa 208 evropskih gradova u 25 zemalja.

Qxbox je radio s lokalnim kompanijama za dostavu i izgradio četiri skladišta širom svijeta. Onaj u Madridu pokriva površinu od 12.000 kvadratnih metara i obrađuje u prosjeku 6.000 narudžbi dnevno. Kupci svoje pakete mogu primiti u roku od dva dana.

Štaviše, sarađujući sa platformama za e-trgovinu kao što su Amazon i AliExpress, pruža usluge kupcima u inostranstvu, popravke nakon prodaje, vraćanje i razmjenu domaćim kompanijama.

Diego Cimadevilla, direktor uprave Qxbox-ove podružnice u Španiji, istakao je da konkurentska prednost usluga teretnih vozova leži u održivosti, stabilnosti i sigurnosti. U međuvremenu, španski proizvodi takođe imaju pristup kineskom tržištu koji je i brz i isplativ.

Prema izvještaju koji je objavila kineska Generalna carinska uprava (GAC), vrijednost kineskog uvoza i izvoza prekogranične e-trgovine dostigla je 2,1 bilion juana (oko 295 milijardi američkih dolara) u 2022. godini, što je povećanje od 7,1 posto u odnosu na 2021.

Međunarodni trgovinski i logistički park Xi’an, odakle polaze teretni vozovi Chang’an Kina-Evropa, privukao je mnoga spoljnotrgovinska preduzeća i dobavljače logistike.

Sjedeći pred kamerom, Tagenova Selle, 23-godišnja streamerka iz Gruzije, hvali blistave minđuše i ogrlice svojim gledaocima na tečnom engleskom.

“Nakon što odaberete svoje omiljene dizajne, potrebno je samo da kliknete mišem da završite plaćanje. Paket će biti dostavljen direktno na vaš dom, a možete uživati ​​i u 14-dnevnoj politici povrata robe”, rekla je Selle.

Selleova kompanija, Weiju Fanxing Global Cross-border Live Broadcast Base, osnovana je početkom ove godine u međunarodnom trgovinskom i logističkom parku Xi’an. Trenutno ima skoro 80 live streamera iz zemlje i inozemstva koji svake sedmice izvode 50 sesija prijenosa uživo, prodajući proizvode kupcima iz inostranstva.

“Matična kompanija baze već ima podružnice u Shangaju, Londonu i Los Angelesu. Kako smo počeli da se više fokusiramo na prekomorska tržišta, odlučili smo da uspostavimo prekogranični centar za live streaming u Xi’anu kao gradski Chang’an China – Usluga evropskih teretnih vozova pomaže nam da imamo lak pristup kompletnom lancu snabdevanja i jeftinim međunarodnim uslugama dostave,” rekao je Wang Fang, koji je zadužen za bazu.

U 2022. godini teretni voz Chang’an Kina-Evropa napravio je 4.639 putovanja, od kojih je 198 bilo posvećeno prekograničnom poslovanju e-trgovine, što predstavlja godišnji porast od preko 60 posto. Pokriva lokacije koje proizvode robu u Aziji i Evropi, kao što su Manhajm, Prag i Milano, sa 17 međunarodnih ruta.

Deset godina kasnije, BRI se razvio u obostrano koristan program, uz unapređenje prekogranične saradnje. Jumekenova Anita, kazahstanska poduzetnica, i njen suprug Yuan Zhaohui iz Kine su to duboko osjetili.

Počevši od obične prodavnice u Karagandi, Kazahstan, osnovali su platformu za prekograničnu e-trgovinu pod nazivom Silkroad City Shop i izgradili šest skladišta u Kazahstanu, Rusiji i Bjelorusiji, te sarađivali sa više od 300 kineskih dobavljača i 2.000 kazahstanske dostavne stanice.

Udružili su se i sa preko 2.000 lokalnih online influensera u Kazahstanu kako bi promovirali proizvode. “Samo uzmite svoj mobilni telefon da snimate i dijelite video zapise o proizvodima, i možete dobiti proviziju. Lokalnim mladim ljudima pruža mogućnosti za zapošljavanje i pokretanje biznisa”, rekla je Anita.

“Srećni smo što imamo koristi od usluga teretnih vozova BRI i Chang’an Kina-Europa i nadamo se da ćemo donijeti koristi većem broju ljudi duž rute”, dodala je Anita.