Nova profesija u Kini: Tehničar uslužnih robota
Početkom nove godine, Qiuguo Hotel koji se nalazi u blizini Kineskog nacionalnog kongresnog centra i Sela azijskih igara u okrugu Chaoyang u Pekingu, vidio je da se protok gostiju počeo oporavljati.
U podne, kada je u hotelu bilo najviše posla, uslužni robot četvrtaste glave privukao je pažnju mnogih ljudi.
“Evo dizala. Ja sam vaš batler. Oprostite, molim vas”, rekao je robot oštrim glasom dok je postojano klizio u dizalo.
Nakon što je izašao iz dizala na trećem spratu, robot se zaustavio na vratima sobe 8303 i nazvao. “Gospodaru, hrana vam je dostavljena. Uživajte u obroku”, rečeno je preko telefona gostu sobe.
Liu Xiuxiu, generalni direktor hotela, pun je hvale za uslužnog robota koji nosi ime Segway DeliverBot S2.
“Zbog pandemije COVID-19, naš je hotel pomalo ostao bez ruku. Srećom, imamo robota. Radio je danonoćno i obavljao većinu zadataka dostave. Bio nam je od velike pomoći “, rekao je Liu.
Servisni roboti kao što je Segway DeliverBot S2 ne bi mogli biti tako inteligentni i pouzdani bez truda ljudi u novoj profesiji u procvatu – tehničara za upravljanje i održavanje servisnih robota. To je jedno od novih zanimanja koje su priznale kineske vlasti, uključujući Ministarstvo ljudskih resursa i socijalne sigurnosti u ožujku 2021.
“Pojednostavljeno rečeno, mi smo ljudi koji pokušavaju omogućiti robotima da bolje služe ljudima”, rekao je Yang Yue, 30-godišnji tehničar za upravljanje i održavanje servisnih robota Segway-Ninebota, kineske visokotehnološke tvrtke koja ima lansirao servisne robote uključujući Segway DeliverBot S2.
Prije samo nekoliko godina ljudi nisu bili upoznati s tom profesijom, kaže Yang, koji je zadužen za proizvode u odjelu robota za komercijalne usluge tvrtke Segway-Ninebot.
“Nekoć sam bio industrijski dizajner. Kada sam primijetio da se roboti sve češće koriste u trgovačkim centrima i restoranima, osjetio sam da bi to moglo predstavljati trend u budućnosti. Odlučio sam da promijenim svoju karijeru i pridružio se industriji uslužnih robota”, rekao je Yang.
Prema Yangovim riječima, svjedočio je tome kako su uslužni roboti igrali važne uloge u scenarijima primjene uključujući svakodnevnu brigu o životu, sigurnosnu inspekciju te prevenciju i kontrolu epidemija. Potražnja za talentovanim pojedincima koji mogu nadograditi funkcije, upravljati i održavati servisne robote posljednjih je godina u stalnom porastu.
Kao inženjer, Yang treba stalno prilagođavati i optimizirati razne funkcije servisnih robota.
“Uslužni roboti predstavljaju vrstu novog proizvoda, tako da se neizbježno mogu susresti s problemima kada se prvi put stave u upotrebu. Naš je posao poput izgradnje mosta između uslužnih robota i ljudi. Pokušavamo pomoći uslužnim robotima da se glatko prilagode svojim scenarijima primjene i pružiti obzirne usluge za ljude”, objasnio je Yang.
Iako radi u visokotehnološkoj industriji, ono oko čega Yang najviše brine nije sama tehnologija, već kako robote učiniti promišljenijima. U nastojanju da otkrije kako roboti mogu bolje pomoći ljudima, Yang je proveo mnogo vremena provodeći terenska istraživanja i radeći na različitim pozicijama.
“Nadam se da roboti uistinu mogu donijeti udobnost i sreću ljudima i pridonijeti snazi umjetne inteligencije u ljudskim životima, umjesto da pružaju mehanizirane usluge”, rekao je Yang.
Provedba mjera za prevenciju i kontrolu pandemije COVID-19 postavila je izazove dok je predstavljala mogućnosti robotskom poslovanju.
Zbog svoje prednosti pružanja usluga beskontaktne dostave, uslužni roboti sve su popularniji među potrošačima u zemlji i inozemstvu, a Segway-Ninebot je brzo povećao prodaju svojih proizvoda.
Teško postignuti rezultati tehnološkog istraživanja koje su postigli Yang i njegovi kolege pretvaraju se u nove proizvode.
“Na primjer, multisenzorska tehnologija pozicioniranja u zatvorenom prostoru koja se temelji na vidu koju smo razvili može omogućiti robotima da inteligentno prepoznaju suptilne razlike između različitih podova kako ne bi otišli na pogrešan sprat”, rekao je Yang.
Uz pomoć uređaja uključujući laserski radar, akustični senzor i senzor sudara, servisni roboti koje je razvila Yangova tvrtka mogu izbjegavati prepreke u nekoliko centimetara, postajući sigurniji i pouzdaniji.
Neprekidnim naporima tvrtka je razvila mnoge scenarije primjene robota, poput dostave lijekova u bolnicama, dostave predmeta u hotelima i posluživanja hrane u restoranima.
Posljednjih godina, veličina kineskog tržišta uslužnih robota kontinuirano raste. U 2021. kineska proizvodnja servisnih robota premašila je 9,21 miliona jedinica, što je 48,9 posto više u odnosu na prethodnu godinu.
Kako se roboti sve više koriste, potražnja na tržištu za talentovanim pojedincima s relevantnim profesionalnim vještinama raste svakim danom.
Intenzivirani napori da se njeguju nova zanimanja kao što su tehničari za upravljanje uslužnim robotima i održavanje odražavaju rastuću vitalnost visokokvalitetnog razvoja Kine i signaliziraju da se ponuda ljudskih resursa u zemlji kreće prema višoj razini i kvaliteti, prema He Zhiyongu, tehničkom direktoru iz odjela za istraživanje i razvoj proizvoda robotičke tvrtke sa sjedištem u Pekingu.
“Ubrzavanje obrazovanja tehničara za upravljanje i održavanje uslužnih robota ne samo da može omogućiti robotima da oslobode ljude jednostavnih i ponavljajućih zadataka, već potaknuti stvaranje dobrog broja novih radnih mjesta s kreativnošću i visokom dodatnom vrijednošću. To može pomoći u rješavanju strukturne nezaposlenosti i izgraditi konkurentniju radnu snagu,” rekao je za People’s Daily.
People’s Daily