Halo, samovozeći taksi!

Veća flota taksija bez vozača uskoro će biti dostupna za najam u glavnom gradu jer je Ured Pekinške demonstracijske zone visoke razine autonomne vožnje odlučio pokrenuti komercijalnu upotrebu autonomnih vozila i proširiti njihovo servisno područje.

Vlasti u Pekingu donijele su političku odluku da dopuste tvrtkama koje ispunjavaju uvjete da upravljaju taksijima bez vozača bez sigurnosnih nadzornika u vozilu i naplaćuju putnicima za vožnju, označavajući definitivan korak u komercijalizaciji inteligentnog prijevoza.

Samovozeći taksiji probno su uvedeni u glavnom gradu u martu nakon niza testova na cesti, koji su provedeni s nadzornicima sigurnosti u vozilu.

Čvrsti temelji

Kineski tehnološki div Baidu i startup za autonomnu mobilnost Pony.ai tada su dobili dozvole za upravljanje taksijem bez vozača putem svojih aplikacija za pozive za vožnju unutar 60-kvadratnih kilometara površine u Yizhuangu, koji se nalazi u južnom predgrađu Pekinga. Probne vožnje bile su besplatne za putnike.

Ured pekinške demonstracijske zone visoke razine autonomne vožnje planira dopustiti komercijalni rad taksija bez vozača na području od 500 kvadratnih kilometara. Zainteresirane tvrtke dužne su podnijeti zahtjev za komercijalne dozvole za rad.

Prema uredu, 116 samovozećih taksija probno je radilo u Pekingu posljednja četiri mjeseca. Izvršili su više od 1,5 milijuna probnih putovanja, a ukupna duljina putovanja dosegla je gotovo 2 milijuna km. Više od 95 posto ocjena putnika bilo je povoljno.

Svi preliminarni testovi i besplatne probe postavili su čvrste temelje za komercijalno lansiranje bespilotnih vozila i pružili bogato iskustvo u bespilotnim demonstracijskim aplikacijama, rekao je

Xu Hongwei, izvršni zamjenik direktora ureda.

Tijekom komercijalne vožnje taksija bez vozača više će se pozornosti posvetiti procjeni uslužnih sposobnosti tvrtki za autonomnu mobilnost, s fokusom na pregledu tri aspekta rizika — sigurnosti putnika, prometnih uvjeta i funkcija autonomne vožnje.

Istodobno će se za bespilotnu komercijalnu flotu formulirati prilagođeni dnevni nadzor i planovi za hitne slučajeve kako bi se osiguralo da ta vozila glatko i sigurno voze cestama, dodao je.

Dai Wanli, 35-godišnja stanovnica Pekinga, rekla je da su se ona i njezina obitelj u svibnju vozili taksijem bez vozača u parku Shougang, jednom od mjesta održavanja Zimskih olimpijskih igara u Pekingu 2022. godine.

Impresivan projekat

“Rezervirali smo vožnju pomoću aplikacije za mobilni telefon i slijedili upute do najbližeg stajališta kako bismo se ukrcali u samovozeći taksi. Skenirali smo kod, vrata su se sama otvorila i mi smo uskočili”, rekla je Dai, ističući da je vrlo glatka vožnja, za razliku od nekih taksija s vozačima.

“Mome sinu se vožnju apsolutno dopala. Vidjeli smo druge posebne projekte u industrijskom parku, ali ovaj je daleko najimpresivniji”, rekla je, dodajući da planiraju uskoro rezervirati još jednu vožnju.

Nedavno je Xin Guobin, zamjenik ministra industrije i informacijske tehnologije, rekao da je Kina otvorila cestovnu mrežu od više od 15.000 km za testiranje inteligentnih vozila, uključujući taksije i autobuse, uključujući višestruke scenarije samovožnje kao što su kao autonomno parkiranje i dostava bez posade.